Мүгедек адамдар үшін ұсынылатын мамандықтар атласы
Функциялардың бұзылуына байланысты еңбек және кәсіптік қызмет түрлері бойынша мүгедек адамдарға арналған ұсыныстар
Есту қабілеті бұзылған:
- жұмыс жүктемесі сипаты мен еңбек міндеттерін іске асыру жөніндегі күш-жігері бойынша - ақыл-ой, дене еңбегі және жеңіл дене еңбегі;
- еңбек және кәсіби қызмет мақсаттарының, еңбек процесін ұйымдастырудың сипаттамалары бойынша - шығармашылық, стандартты емес (ғылыми жұмыс, әдеби шығармаларды шығару және т. б.), эвристикалық (өнертабыс), динамикалық, статикалық, монотонды (монотонды) және әртүрлі (мазмұны, қарқыны және т. б. бойынша), ақпаратты дайындау, құжаттаманы ресімдеу, есепке алу бойынша еңбек;
- еңбек және кәсіптік қызметті ұйымдастыру нысаны бойынша - регламенттелген (белгілі бір жұмыс тәртібімен), регламенттелмеген (еркін жұмыс тәртібімен), жеке және ұжымдық (бірлескен);
- еңбек пәні бойынша - «Адам-табиғат», «Адам-техника», «Адам-белгі жүйелері», «Адам-көркем образ»;
- негізгі еңбек құралдарының белгісі бойынша - қол еңбегі, машина - қол еңбегі, функционалдық құралдардың басым болуымен байланысты еңбек, автоматты және автоматтандырылған жүйелерді қолданумен байланысты еңбек;
- біліктілік деңгейі бойынша - біліктіліктің кез келген деңгейіндегі еңбек, біліктілігі жоқ еңбек;
- өндіріс саласы бойынша - тұрғын үй-коммуналдық шаруашылық саласында, ірі және ұсақ өнеркәсіп кәсіпорындарында, көркемөнер кәсіпшіліктерінде, қызмет көрсету саласында.
Көру қабілеті бұзылған:
- жұмыс жүктемесі сипаты мен еңбек міндеттерін іске асыру жөніндегі күш-жігері бойынша - көру қабілетінің бұзылу дәрежесіне қарай жұмыс жүктемесімен ақыл-ой және дене еңбегі;
- еңбек және кәсіби қызметтің мақсаттары, еңбек процесін ұйымдастыру, жұмыс жүктемесі, еңбек процесін ұйымдастыру сипаттамалары бойынша - жедел (басқарушы), операторлық (техникамен ақпараттық өзара іс-қимыл), шығармашылық (стандартты - оқыту, стандартты емес-ғылыми жұмыс, музыкалық, әдеби шығармаларды жазу және т. б.), эвристикалық (өнертапқыштық), және біртекті (монотонды) және әр түрлі (мазмұны, қарқыны және т. б.);
- еңбек және кәсіптік қызметті ұйымдастыру нысаны бойынша - регламенттелген (белгілі бір жұмыс тәртібімен), регламенттелмеген (еркін жұмыс тәртібімен), жеке және ұжымдық (бірлескен);
- еңбек пәні бойынша – «Адам - техника», «Адам - адам», «Адам - белгі жүйелері», «Адам - көркем образ»;
- негізгі еңбек құралдарының (құралдарының) белгісі бойынша - қол еңбегі, машина-қол еңбегі, функционалдық құралдардың басым болуымен байланысты еңбек;
- біліктілік деңгейі бойынша – кез келген біліктілік деңгейіндегі еңбек. біліксіз еңбек;
- өндіріс саласы бойынша – шағын және ірі өнеркәсіптік кәсіпорындардағы, қызмет көрсету, тұрғын үй-коммуналдық шаруашылық, сауда саласындағы, ауыл және орман шаруашылығындағы, көркем кәсіпшіліктегі, құрылыстағы және т. б. еңбек.
Аяқ-қол функциялары бұзылған:
- жұмыс жүктемесі сипаты мен еңбек міндеттерін іске асыру жөніндегі күш-жігері бойынша - ақыл-ой және жеңіл дене еңбегі;
- еңбек және кәсіби қызмет мақсаттарының, жұмыс жүктемесінің, еңбек процесін ұйымдастырудың сипаттамалары бойынша - жедел (басқарушы), операторлық (техникамен ақпараттық өзара іс - қимыл), шығармашылық (стандартты - оқыту, емдеу жұмысы және т. б., стандартты емес-ғылыми жұмыс, музыкалық, әдеби шығармаларды жазу және т. б.), эвристикалық (өнертапқыштық); динамикалық және статикалық; біртекті (монотонды) және әр түрлі (мазмұны, қарқыны және т. б. бойынша); ақпаратты дайындау, құжаттаманы рәсімдеу;
- еңбек және кәсіптік қызметті ұйымдастыру нысаны бойынша - регламенттелген (белгілі бір жұмыс тәртібімен), регламенттелмеген (еркін жұмыс тәртібімен);
- еңбек пәні бойынша - «Адам - табиғат», «Адам – техника», «Адам - адам», «Адам - белгі жүйелері», «Адам-көркем образ»;
- негізгі еңбек құралдары (құралдары) белгісі бойынша-автоматты және автоматтандырылған жүйелерді қолданумен байланысты еңбек, функционалдық құралдардың басым болуымен байланысты Еңбек;
- біліктілік деңгейі бойынша - біліктіліктің кез келген деңгейіндегі еңбек, біліктілігі жоқ еңбек;
- өндіріс саласы бойынша – негізінен ұсақ өнеркәсіп кәсіпорындарында, қызмет көрсету саласында, көліктегі тұрғын үй-коммуналдық шаруашылықта, байланыста.
Аяқ функцияларының орташа бұзылулары:
- жұмыс жүктемесі сипаты мен еңбек міндеттерін іске асыру жөніндегі күш-жігері бойынша - ақыл-ой және жеңіл дене еңбегі;
- еңбек және кәсіби қызмет мақсаттарының, жұмыс жүктемесінің, еңбек процесін ұйымдастырудың сипаттамалары бойынша - жедел (басқарушы), операторлық (техникамен ақпараттық өзара іс - қимыл), шығармашылық (стандартты - оқыту, емдеу жұмысы және т. б., стандартты емес-ғылыми жұмыс, музыкалық, әдеби шығармаларды жазу және т. б.), эвристикалық (өнертапқыштық); статикалық; біртекті (монотонды) және алуан түрлі (мазмұны, қарқыны және т. б. бойынша); ақпаратты дайындау, құжаттаманы ресімдеу, есепке алу жөніндегі еңбек; операторлық еңбек (операторлар, аппаратшылар);
- еңбек және кәсіптік қызметті ұйымдастыру нысаны бойынша - регламенттелген (белгілі бір жұмыс тәртібімен), регламенттелмеген (еркін жұмыс тәртібімен);
- еңбек пәні бойынша: «Адам-табиғат», «Адам – техника», «Адам – адам», «Адам – белгі жүйелері», «Адам - көркем образ»;
- негізгі еңбек құралдарының (құралдарының) белгісі бойынша - қол еңбегі, машина-қол еңбегі, Автоматты және автоматтандырылған жүйелерді қолданумен байланысты еңбек, функционалдық құралдарды қолданумен байланысты еңбек;
- біліктілік деңгейі бойынша - біліктіліктің кез келген деңгейіндегі еңбек, біліктілігі жоқ еңбек;
- өндіріс саласы бойынша – ірі және ұсақ өнеркәсіп кәсіпорындарындағы еңбек, қызмет көрсету, тұрғын үй-коммуналдық шаруашылық, сауда және ұқсас қызмет түрлері саласындағы, көркем кәсіпшілік, байланыстағы еңбек.
Кресло-арбамен қозғалатындар:
- жұмыс жүктемесі сипаты мен еңбек міндеттерін іске асыру жөніндегі күш-жігері бойынша - ақыл-ой және жеңіл дене еңбегі;
- еңбек және кәсіби қызмет мақсаттарының, жұмыс жүктемесінің, еңбек процесін ұйымдастырудың сипаттамалары бойынша - жедел (басқарушы), операторлық (техникамен ақпараттық өзара іс-қимыл жасау), шығармашылық (стандартты емес-ғылыми жұмыс, музыкалық, әдеби шығармаларды жазу және т. б.), эвристикалық (өнертапқыштық), ақпаратты дайындау, құжаттаманы ресімдеу, есепке алу жөніндегі еңбек;
- еңбек және кәсіптік қызметті ұйымдастыру нысаны бойынша - регламенттелмеген (еркін жұмыс тәртібімен);
- еңбек пәні бойынша – «Адам - техника», «Адам - адам», «Адам - белгі жүйелері», «Адам - көркем образ»;
- еңбектің негізгі құралдарының (құралдарының) белгісі бойынша-қол еңбегінің кәсіптері, еңбектің функционалдық құралдарының басым болуымен байланысты кәсіптер;
- біліктілік деңгейі бойынша - біліктіліктің кез келген деңгейіндегі еңбек, біліктілігі жоқ еңбек;
- өндіріс саласы бойынша – негізінен ұсақ өнеркәсіптік кәсіпорындардағы, қызмет көрсету саласындағы, көркем кәсіпшіліктегі, байланыстағы еңбек.
Коронарлық және/немесе орталық қан айналымы бұзылған:
- жұмыс жүктемесі сипаты мен еңбек міндеттерін іске асыру жөніндегі күш-жігері бойынша - ақыл-ой және жеңіл дене еңбегі;
- еңбек және кәсіби қызмет мақсаттарының, жұмыс жүктемесінің, еңбек процесін ұйымдастырудың сипаттамалары бойынша - жедел (басқарушы), операторлық (техникамен ақпараттық өзара іс-қимыл жасау), шығармашылық (стандартты емес-ғылыми жұмыс, музыкалық, әдеби шығармаларды жазу және т. б.), эвристикалық (өнертапқыштық), ақпаратты дайындау, құжаттаманы ресімдеу, есепке алу жөніндегі еңбек;
- еңбек және кәсіптік қызметті ұйымдастыру нысаны бойынша - регламенттелмеген (еркін жұмыс тәртібімен), жеке және ұжымдық (бірлескен);
- еңбек пәні бойынша - «Адам - табиғат», «Адам – техника», «Адам - адам», «Адам - белгі жүйелері», «Адам-көркем образ»;
- еңбектің негізгі құралдарының (құралдарының) белгісі бойынша-қол еңбегі, Автоматты және автоматтандырылған жүйелерді қолданумен байланысты Еңбек, функционалдық құралдардың басым болуымен байланысты Еңбек;
- біліктілік деңгейі бойынша - біліктіліктің кез келген деңгейіндегі еңбек, біліктілігі жоқ еңбек;
- өндіріс саласы бойынша – ірі және ұсақ өнеркәсіп кәсіпорындарында, қызмет көрсету, тұрғын үй-коммуналдық шаруашылық, сауда саласында, ауыл және орман шаруашылығында, көркем кәсіпшілікте, құрылыста, көлікте, байланыста білікті еңбек, операторлық еңбек (операторлар, аппаратшылар).
Ақыл-ой кемістігі бар:
- жұмыс жүктемесі сипаты мен еңбек міндеттерін іске асыру жөніндегі күш-жігері бойынша - дене еңбегі;
- еңбек және кәсіптік қызметті ұйымдастыру нысаны бойынша-регламенттелген (белгілі бір жұмыс тәртібімен);
- еңбек пәні бойынша - «Адам - табиғат», «Адам - техника», «Адам-көркем образ»;
- еңбектің негізгі құралдарының белгісі бойынша - қол еңбегі, машина-қол еңбегі;
- біліктілік деңгейі бойынша-біліксіз еңбек (жинау, жөндеу, жеткізу, қосалқы жұмыстар, сұрыптау, буып-түю, таңбалау, жинақтау, тиеу-түсіру жұмыстары);
- өндіріс саласы бойынша-негізінен ұсақ өнеркәсіптік кәсіпорындарда, қызмет көрсету, тұрғын үй-коммуналдық шаруашылық, сауда саласында, ауыл шаруашылығында, орман шаруашылығында, көркем кәсіпшілікте, құрылыста.
Тіршілік әрекетінің негізгі 9 санаты
- Өзіне-өзі қызмет ету қабілеті - негізгі физиологиялық қажеттіліктерді өз бетінше қанағаттандыру, күнделікті тұрмыстық іс-әрекеттерді және жеке гигиена дағдыларын орындау мүмкіндігі;
- Өз бетімен жүріп-тұру қабілеті - кеңістікте өз бетінше жүріп-тұру, кедергілерді еңсеру, орындалатын тұрмыстық, қоғамдық, кәсіби қызмет шегінде дене тепе-теңдігін сақтау қабілеті;
- Оқу қабілеті - білімді (білім беру, кәсіби және басқалар) қабылдау және көбейту, дағдылар мен қабілеттерді (әлеуметтік, кәсіби, мәдени және тұрмыстық) меңгеру, сондай-ақ білім беру мекемелерінде оқу мүмкіндігі;
- Еңбек қызметіне (еңбекке қабілеттілігіне) қабілеттілік - жұмысты орындаудың мазмұнына, көлеміне және шарттарына қойылатын талаптарға сәйкес қызметті жүзеге асыру қабілеті;
- Бағдарлау қабілеті - уақыт пен кеңістікте анықталатын қабілет;
- Қарым-қатынас қабілеті - ақпаратты қабылдау, өңдеу және беру арқылы адамдар арасында байланыс орнату мүмкіндігі;
- Өзінің мінез-құлқын бақылау қабілеті - әлеуметтік-құқықтық нормаларды ескере отырып, өзін-өзі тану және барабар мінез-құлық қабілеті;
- Ойын және танымдық іс-әрекетке қабілеттілік - жас ерекшеліктерін ескере отырып, құрдастарымен қарым-қатынас жасау, шындықты талдау және алынған тәжірибені көбейту, балалық шақта оқыту және дамыту қабілеті (балалар үшін);
- Қозғалыс белсенділігі - баланың дене қалпын өзгерту, оны кеңістікте жылжыту, заттарды ауыстыру, жылжыту немесе манипуляциялау, жүру, жүгіру, кедергілерді жеңу және пайдалану арқылы әртүрлі қозғалыстарды орындау қабілеті